„Wszyscy jesteśmy konsumentami”. Słowa wypowiedziane przez Prezydenta Johna Kennedy’ego w 1962 r. na Kongresie USA oraz sformułowane przez niego cztery podstawowe prawa konsumenta: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i do bycia wysłuchanym, pozostają nadal aktualne. W rocznicę tego wystąpienia 15 marca każdego roku obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
W związku z tym Świętem Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie jako instytucja powołana do ochrony interesów i praw konsumentów organizuje konferencję „Spór konsumencki – warto polubownie”, której przewodnim tematem będzie przedstawienie zalet polubownego rozwiązywania sporów pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą. Konferencja odbędzie się 18 marca 2025 r. o godz. 11.00.
Oprócz kontroli, z którymi Inspekcja jest chyba najbardziej kojarzona, prowadzone są także postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (ADR Alternative Dispute Resolution) oraz organizowane i prowadzone są stałe sądy polubowne. Te procedury zajmują znaczące miejsce w naszej działalności i szczególnie odzwierciedlają zapisy art. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, tj. Inspekcja Handlowa jest wyspecjalizowanym organem kontroli powołanym do ochrony interesów i praw konsumentów.
- Warto przeczytać
- Kolejna zmowa przy sprzedaży maszyn rolniczych – Prezes UOKiK nakłada wysokie kary
- Ochrona konsumentów – nowe wyjaśnienia w sprawie nakładania kar
- Informacja dla Rodziców – Bezpieczne zabawki na Mikołajki
- BLACK FRIDAY ZA NAMI, PRZEDŚWIĄTECZNE ZAKUPY PRZED NAMI
- nie daj się zrobić na MEGA szaro w Black Friday! Porady UOKIK
- E-rowery na granicy bezpieczeństwa – kontrola UOKiK, IH i KAS
- Nadzór Inspekcji Handlowej nad salami zabaw dla dzieci
- 75 LAT INSPEKCJI HANDLOWEJ
- „PAMIĘTAJCIE O OGRODACH” Kiermasz Ogrodniczy w Szczecinie
- TARGI ROLNE AGRO POMERANIA







